אמסלם דואג לאסירים: "אפילו בגן חיות יש יותר שטח מבכלא"

    ח"כ אורי מקלב: "מערכת הטלפון העומדת לרשות האסיר יקרה מאד. 14 אגורות לדקה. איפה עוד משלמים היום תעריף כזה? ובלילה השיחות יקרות אפילו יותר. זה הקשר שלהם עם המשפחות עם הילדים"
    איתי גדסי No Comments on אמסלם דואג לאסירים: "אפילו בגן חיות יש יותר שטח מבכלא"

    יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם: שטח המחיה לאסיר בישראל לא מתקבל על הדעת. לחיות בגן חיות יש יותר מרחב ● נציבת בתי הסוהר רב גונדר עפרה קלנגר: היחס המספרי בין אסירים לסוהרים קריטי. הסוהר הוא האוזניים והעיניים והוא זה שצריך לראות מי לא מרגיש טוב

    ח"כ אורי מקלב: "מערכת הטלפון העומדת לרשות האסיר יקרה מאד. 14 אגורות לדקה. איפה עוד משלמים היום תעריף כזה? ובלילה השיחות יקרות אפילו יותר. זה הקשר שלהם עם המשפחות עם הילדים"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שטח המחיה לאסיר בישראל, כשלושה מטר רבוע, אינו מתקבל על הדעת", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בדיון היום בו מסרה נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר סקירה על פעילות השירות ויעדיו, "בשאר העולם השאיפה היא לתשעה מטר לאסיר. אפילו לחיות בגן החיות יש שטח יותר גדול".

    אמסלם המשיך לתקוף: "המדינה לא בונה בתי כלא כבר עשרות שנים, כי זה לא מכניס וזה לא כבוד גדול למי שדוחף, אבל זה הכי חשוב. אם אין תנאים, אז אל תכלא אותו. הוועדה תבקר בבתי כלא בתיאום עם שב"ס וגם ללא תיאום כי אין חשוב מזכויות אדם, ולא משנה אם הם יהודים, ערבים או צ'רקסים, גברים נשים או ילדים".

    נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר: "בשב"ס כלואים 893 אסירי עולם. זו אוכלוסייה שדורשת התמודדות מיוחדת. מועד השחרור שלהם רחוק וקשה להם אפילו לדמיין אותו. 17% מהאסירים שפוטים על אלימות. 8252 נקלטו ממערכת הביטחון, חלקם מרצחים או ניסו לרצוח. חלק גדול מהם שפוט על מאסרי עולם מצטברים. 42% מהם אנשי פתח, 26% חמאס.

    "יחידות מיוחדות – יחידת הליווי נחשון מלווה מדי יום 800 אסירים לבתי משפט. 1600 תנועות ביום. היחידה פעילה 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע. יחידת מצדה היא יחידת ההתערבות והיא כוח מטכ"לי. יחידת הבילוש דרור תפקידה למנוע החדרת סמים וחפצים אסורים. רב גונדר קלינגר: "לא שומעים הרבה על היחידות המיוחדות שלנו, אבל הן עוסקות יום וליל בהבטחות השקט והביטחון בין החומות ומחוץ להן".

    ח"כ נאוה בוקר: "הגיעו אלי טענות מעובדי שב"ס על מחסור בכוח אדם. כמה העניין מהותי?" רב גונדר קלינגר: "מאד מהותי. מעבר לאנשי מקצוע כמו מורים ופסיכולוגים, להם יש תפקיד מאד מוגדר, הסוהר הוא האוזניים והעיניים והוא זה שצריך לראות מי לא מרגיש טוב. היחס המספרי בין אסירים לסוהרים קריטי. ב-2006 העבירו את האסירים מהמתקנים הביטחוניים לאחריות שב"ס. סוכם אז על העברת 1000 חיילי חובה לשב"ס. ברבות הימים צה"ל מספק לנו פחות ופחות חיילים והסוהרים מבצעים את המלאכה. זהו קושי בטחוני חמור. היום צה"ל מבקש להוריד את המספר חד צדדית ל-350 חיילים פחות".

    ח"כ אורי מקלב: "מערכת הטלפון העומדת לרשות האסיר יקרה מאד. 14 אגורות לדקה. איפה עוד משלמים היום תעריף כזה? ובלילה השיחות יקרות אפילו יותר. זה הקשר שלהם עם המשפחות עם הילדים".

    ח"כ אוסאמה סעדי: "אסירים ביטחוניים מעדיפים לוותר על זכותם להופיע בבית משפט בגלל הטרטור שנמשך יומיים-שלושה".

    רועי טייאר, משרד האוצר: "נתנו בתקציב מיליוני שקלים לשיקום אסירים במסגרת תיקון 42 לחוק. מדובר בעשרות תקנים לשיקום. אנו גם תומכים בחלופות מאסר".

    יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "בניתם בתי סוהר?" טייאר: "יש דיונים תקציביים מדי שנה. אם המשרד, שרוצה תקציבים גם למשטרה מעדיף נושא מסוים, הוא מעלה אותו".

    ח"כ אמסלם: "אתם מבינים את הצורך בבניית בתי כלא נוספים?" טייאר: "מבינים את הרצון ואת הצורך בהקטנת כמות אסירים. יש תקציב שיפוץ". ח"כ אמסלם: "בעשור האחרון לא בניתם כלום. מה שחינם אתה תומך. משרד האוצר לא צריך להמתין שהמשרד לביטחון פנים יבקש, גם אם הם לא מעלים, אתם צריכים להעלות".



    0 תגובות